zondag 20 april 2014

Artkitchen

Vandaag start ik de blog Artkitchen.

Artkitchen is bedoeld om te inspireren en om geïnspireerd te raken.
Ik zal deze vreemde zin even nader omschrijven.

Voor mij werkt een blog verhelderend. Wanneer ik bezig ben in mijn atelier maak ik allerlei keuzes, experimenteer ik, denk ik na. Soms doe ik zomaar wat, soms voer ik iets uit wat ik al heel lang wilde maken. Soms is mijn bezoek in mijn atelier vluchtig, een andere keer neem ik de tijd.
Soms ben ik er in gedachten.
Voorwaarde om te kunnen werken en iets te maken wat er toe doet, is dat ik geconcentreerd kan werken.
Ook nadenken over het waarom hoort daar dus bij.

Door een blog bij te houden kan ik afstand nemen van mijn werk, van wat ik daar allemaal maak in mijn atelier.
Daar waar ik mij helemaal kan verliezen in wat ik maak.
Daarom werkt een blog voor mij inspirerend. Ik noteer wat ik doe, neem even afstand. Houd bij wat ik zie, vindt, maak. Als een soort schetsboek.

En inspireren is wat ik graag doen. Anderen inspireren door mijn werk, of wat ik doe.
Wellicht brengt het de lezer ook weer op andere gedachten of nieuwe inzichten. Dat zou natuurlijk geweldig zijn. Of vind je 't gewoon leuk om mee te lezen of te bekijken. Of misschien vind je 't ook wel helemaal niet interessant, maar dan klik je vast wel verder.
Dat maakt niet uit.

Ik doe dit voornamelijk om egoïstische redenen. Gewoon omdat het werkt voor mij, ik wil documenteren wat ik doe. Om uiteindelijk steeds beter te worden in wat ik doe. Om mijn keuzes te overzien, kritisch te blijven, dat soort dingen.
En wanneer een kijkje in mijn keuken jou ook inspireert dan geeft mij dat een goed gevoel.
Dan heeft het niet alleen zin voor mij, maar ook voor jou.
Kunst verbindt, dat is het mooiste dat er is.
En wie weet maak ik wel werk dat goed genoeg is, dan is het ook fijn om te weten hoe het is begonnen...

1 opmerking: