donderdag 24 april 2014

Nieuw werk

Ik ben al een poosje geleden begonnen met een nieuw idee. Eigenlijk gebaseerd op iets ouds.
Mijn 1e textielcollage was een bloemstilleven. Wanneer ik kijk hoe ik begon en wat ik nu maak dan kan ik zeggen dat daar een behoorlijke ontwikkeling in zit.
Toch hebben bloemen mij altijd getrokken.
Zijn zijn mooi, kwetsbaar, vergankelijk. Ze staan symbool voor allerlei betekenissen en zijn een thema van alle tijden.
Hier wil ik dus iets mee...

Ik heb een aantal boeken opgezocht over bloemstillevens en symboliek. Daar ben ik in begonnen.
En ik heb naar de waarneming ook een bloemstilleven getekend om uit te werken in textiel.
Wat ik al weet. Het wordt groot, groots. Ik wil dat het een groot, lang werk wordt in textiel.
En het moet schilderachtig lijken. Wellicht met een druktechniek er bij. Ik heb een zeefje gemaakt inmiddels om evt te gebruiken in het werk.
Kortom lekker bezig dus.

Hoewel de vaart er nog niet zo in zit. Met een baby en 2 grote kids en mijn werk als docent schiet werken in mijn atelier er momenteel vaak bij in.
Enfin, vandaag een paar uur kunnen werken. En eenmaal weer begonnen is het vaak ook makkelijker om tussendoor een uurtje te pakken...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten